Monday 23 February 2009

SAYA X SANGKA AWAK PON MENIRU…


Ish2… giler kentang topiki nie, sebelum aku nak taip cite nie aku piker banyak kali patot kea tau tidak.. tapi apa salahnya aku kongsikan cerita ini kat semua.. well this is my blog isn’t it.. ayat title tu la yang aku dengar dari mulut PM. Kamel Taufiq sendiri pas aku di tangkap meniru.. seluruh panca indera ku tertumpu pada ape yg bermain di minda lecture ini. Adakah aku akan dibenci oleh PM n apa plak perasaan die pas nie terhadap aku. Tu la yang aku piker masa die amik kertas aku.. pastu baru aku pikirkan akibat..



kejadian nie berlaku pada 15.2.2009. huhuhuh..balik je pas tu aku pikirkan mcm mana perasaan si “dia”? adakah dia akan mengenepikan aku dalam hidupnya.. aku pon explain.. akhirnya si “dia” kata xpe..; fuh lega giler.. pastu abru aku fokuskan kat lecture td.. aku tau punya mak bapak aku x kesah aku kena tangkap meniru.. sebab bapak aku kata, ko wat la mcm mana pon. Kalo dah salah, salah la.. tu yang akhirnya aku dapat kembali pulihkan ati aku n terima semuanya.. aku sebenarnya x kesah n x nak bantah pon ngan keputusan yg PM buat.. aku Cuma harap yang PM x kan neglect aku je.. yela, aku bukannya pg test tu ngan ilmu yang kosong.. jd idup aku seperti biasa tapi dengan beban di tangkap meniru yang mengiringi aku ke mana2 sahaja.. aku just xsangka, yela yang kena 3 org jer.


Yang nek court 3 org jer tapi ada plak org wat ona.. padahal aku sendiri pon x ckap ape? Aku xsangka kena tangkap akan wat konflik yang besar macam nie.. kenapa org len kena sedangkan hanya 3 org jer yg kena.. aku pon x paham la semua nie... akhirnya aku pon berpikir.. ape sebenarnya pengajaran yg takdir aku cube ajar kan *aku nie amat cenderung pd jalan n pilihan yg takdir aku berikan*. Bayangkan kebarang kalian kertas jawapan jatoh depan kaki PM kamel.. rendah kan.. bayangkan sorg demi sorang kena tangkap pastu.. jadi aku pasrah la.. aku time 2 di beri pilihan, melawan tok markah aku @ menerima suratan takdir. Masa aku terima tok x melawan, baru allah tunjukkan ape yang berlaku.. org len cube amik kesempatan nak exploitasi isu nie, siap ugut2, ckap mcm2 banyak lagi la.

Itu tunjukkan ramai student yg langsung xleh terima kenyataan. Agak2 kalo company reject die org nie, die org bole trima x? Tapi yang pasti pada aku, tuhan tunjukkan belang n perangai buruk orang len... (tuhan pon tunjukkan ada jugak org muke n perangai buruk tapi plastic), banyak la yg takdir aku tunjukkan, org yang aku syg amik berat pasal aku (TQ sayang), kwn2 aku setia membantu aku (TQ usop,naswan, n semua yg x pndang serong kat aku) mak bapak aku positif kat aku (mak aku mengeluh je, bapak aku senyum.. huhuhuh), dan paling penting akhirnya aku all-out pas tu.. kesimpulannya aku yakin yang takdir aku melatih mental n sikap aku n pemikiran aku jd makin tajam.. serius giler.. jadi aku terima la semua nie. Yg x nek court 2. Dok diam2. Belajar terima kenyataan mcm aku.

No comments:

Post a Comment