Monday 23 February 2009

KONFLIK DALAMAN


Ini cite tentang aku yang berada di tengah2 keadaan yang mana aku sendiri x berapa suke dengan keadaan yang aku hadapi nie.. yela sebelum nie aku nie mmg peramah n xnak la cari musuh senang kata.. tapi last2 semua benda yang berlaku sekarang nie agak komplicated.. ramai pulak musuh aku, org2 yang masuk blacklist aku. Org2 yang aku rasa patot di block kan dari hidup aku nie sebab mengangu emosi aku. Yela aku nie dari dulu lagi seorang yang pemarah, agak terkenal la masa kat sek klang dulu.


Tapi dah lama dah jadi org bek.. insaf la katakan. Tapi org2 nie mule buat kemarahan aku nek mendadak. Kalo aku terajang baru tau… ingat aku diam2 nie aku x berapi ke?? Kang aku dah berapi yg leh selamatkan org tu hanya tuhan.. dah lama x meletop nie.. ok la.. cite sikit la, aku nie xleh tension2.. sebab cepat marah, pastu aku ditangkap meniru.. aku dah pasrah beb.. yela org kata kalo kite dah wat salah ngaku.. jgn dalik2. So aku ngakula n x dalik2 pon. Aku memang terus terang la.. so aku pon hadapi hari2 aku macam biasa n xkesah ponj ada yang pndang aku serong sebab aku memang meniru. Len la kalo aku nie mmg x meniru. So aku ponj relax je ngan lecture aku yg tangkap aku.. yela dah salah kan..

tapi ada org nak memburuk2kan keadaan mcm aku, kalo dah salah mengaku bersalah.. kalo ko dah salah ko ngaku salah.. nie bole plak panjang2kan cerite.. ko bek sgt ke?? Suci ke?? Tgk aku nie hah, dah salah aku mengaku .. malas nak dalik.. so pendek kata semua benda2 yang berlaku sekeliling aku sekarang nie wat aku berapi mcm dulu.. kemarahan aku memang xd sape pon boleh nafikan.. aku sangup tumbuk dinding semata2 nak lepaskan geram aku. aku memag x leh kawal benda2 nie. so jgn la carik pasal. jgn la gunakan isu mak bapak yg sgt2 sensetif pada aku.. tapi di sebabkan org yang aku paling sayang soh aku jgn buat hal jangan amik port lagi..

aku terpaksa batalkan niat aku.. mungkin ada hikmahnya allah kirimkan aku seseorg yang bek.. bukan org yg suke cakap belakang.. aku nasihatkan kepada org2 berkenaan.. ko raikan masalah yg org len hadapi ko sama seperti syaitan.. sama seperti org2 yang di lakhnat tuhan. mana tau ko rasa ko baik.. last2 tuhan sendiri balas perbuatan ko.. masuk hospital ker, jatuh motoker.. hah, time tu baru ko tau.. aku akan mengamalkan dasar tutop mulut n no komen.. tapi bagi aku ko yang mulakan so ko jer yang boleh abiskan peperangan nie.. nasib bek org yang aku syg betol2 amik berat tntg aku.. kalo x, aku rasa aku dah x pedulikkan masa dpn aku. n hancur semua aku tala. tapi mmg betol2 takdir..

No comments:

Post a Comment