Friday 20 February 2009

Non Resident V.S Resident


Topik nie aku tujukan kepada sesiapa sahaja yang terasa cerita ni ada kaitan ngan die orang.. ok ari nie aku nak cete sikit pasal isu nie, aku puya lah perah idea topik ape lagi yang aku nak buat akhirnya dapat jugak idea. Time kasih kepada budak2 diploma yang dressing baekkk punye… trus aku dapat idea.. kenapa ea topik aku pasal kebaikan NR sebab aku pon NR la.. 1st sekali aku nak cakapkan jd NR nie adalah lebih bagus dari dok dalam ko tau x?.


Yela dapat berdikari, belajar susah, belajar masak sendiri. Tapi bagi org2 macam aku nie mmg la xterurus sikit. Bilik aku pon rupenya macam kapal nak karam.. tapi belajar la kan.. yela budak degree katakan. Xkan xreti2 lagi manage diri.. kat sinila baru aku sedar yang aku banya berubah pas dok luar. Dok dalam 1 semester aku xberkembang langsung.. serius aku cakap.. macam katak kena petir xtau nak wat ape2. Dah la dok dalam kolej kena herdik je ngan senat2. Aduhai, aku nie amik degree pon nak kena wat benda bodo2 ke… tapi aku nie kan org yg bek je so aku follow jela ape die org cakap. Angukkan je la.. dok dalam nak makan pon susah. Dah la xd dapur.. bagusnya dok dalam nie kelas dekat je.. tapi sampai lambat jgk yela ada mcm2 meting senat.. dok dalam nak berhibur pon x leh. Kena nek bus bodo 2.


Tambah2 aku x suke nek bus. Dah jadi mcm kambing dah kat kolej tu.. trus rang aku cakap pengalaman dok dalam mcm taik. Tapi ada org yang suke sebab yela banyak dapat bantuan. Dah la x matang, amik degree belagak mcm mamat macho n gurl yang paling voke. Bile tanya dok mana. Jawap dok kolej.. wei… xmatang la lu mat.. takat dok dalam jgn belagak sangat jumpa org, dressing mcm minah kat belakang lorong.. tol x? so budak2 NR mcm aku nie kira bernasib bek dapat jiran yg bek2, amik berat 1 sama len. Jd secara x langsung aku belajar berdikari dan bermasyarakat. Aku berpijak di bumi yang nyata tau.. banding nagn budak2 kolej yang xsedar diri. Dah la dok utan pakai baju mcm ko kat KL je.


Kepada sesiapa yang dok dalam tu keluarla. Tgk dunia luar, jgn xberpijak di bumi nyata.. kena petir kang baru tau.. kesimpulannya budak2 batch aku yang dok luar semuanya bek2 n tau batasan die org sebab dah bergaul ngan masyarakat. 2 yang penting. Jgn asik harapkan bantuan Uitm je..

No comments:

Post a Comment