Friday 30 January 2009

PENTING KE INTERNET NIE?


IT adalah dunia yang terbek bagi aku. Setakat nie la, aku ingat lagi aku terlalu cepat belajar computer sampai aku jadi obsess n jadi seorang yang passive. Dulu masa aku sek rendah aku memang la sangat2 aktif api bile dapat computer aku berubah dengan drastic. Aku x suke keluar asik menghadap computer je. Bayangkan masa form 2 aku dah terror format n repair pc. Padahal time 2 masih pakai window 98 se n 2000.

Orang 2 sebaya aku selalu tanya aku sampai org yang ajar aku pakai pc pond ah xleh chalange aku.. tapi bagus jugak aku jadi obsess nagn pc waktu tu sebab aku terdedah dengan technology yang penting masa kini. Ada jugak bapak aku soh masuk bidang it tapi aku x nak. Sebab aku tau it nie boleh belajar dlam masa 2 ari je. X kesah la ape2 pon yang die dah upgrade. Lagi pon aku nie x kreatif tok berjaya dalam bidang it nie.

Bgusnya internet nie kte x yh susah2 nk cri maklumat kat sana sini lg. Bukak internet tekan je kite dah leh dpt maklumat yg kite nk kn. Express, senang ,cepat dan memudahkan. Klu aku nk wt assignment mmg la search kt internet sbb kemudahan internet brbagaikan, macam2 maklumat yg kte perlukan bole dapat ngan mudah. Org kta x de internet idup kite x sempurna. Aku setuju sgt la 2. Mcm2 maklumat ada kt internet. Sape x nk keje yg mudah kn.

Dunia kn dah aju,zaman pun dah berubah,so gunakan lah teknogi dan kemudahan yg sdia ada nie sebaiknye. . Tp aku x suke ble ada org yg salahgunakn internet ni utk pkra yg x berfaedah. Ada manusia yg x betol tahap mereng suke2 layari internet bukak n tgk laman yg xelok n leh mjtuhkn akhlak. Nk wtpe.. Tambah dosa je. Ish2, kepada yang berkenaan layarilah web dengan ati2. Kang blow plak pc @ laptop ko 2. Hehehehe.

No comments:

Post a Comment