Friday 30 January 2009

CINTA KAMPUS.. BAIK KE BURUK?


Cinta kampus, benda nie aku cuma sedar masa aku kat kampus. Dulu aku tengok tv je tentang cinta kampus nie. Yela macam cinta monyet jugak la bagi aku. Bezanya cinta kapus nie ialah org2 yang terpelajar bercinta satu sama len. Kalo sekolah menengah kite pangil cinta monyet, masa kat universiti kite panggil cinta kampus. Tapi banyak jugak cinta kampus nie akhirnya di jinjang pelamin. Hehehe tu yang best dengar tu tapi aku nak olah sikit la.

Yang aku nak cakapkan nie bukan cinta nak kawen. Tapi ape effectnya pada seseorang lelaki dan perempuan. Cinta kampus nie ada kalanya bawa pada kebaikan n keburukan. Semasa di kampus kita akan penting kan pelajaran betol x? Kalo aku, aku x pentingkan sangat pelajaran aku huhuhu. Aku just nak maintain keputusan yang tak berapa bagus je. Bagi orang lelaki cinta akan buat mereka jadi berjaya dan ada cinta yang menjatuhkan mereka. Aku btol2 percaya ngan kata org dulu2. Perempuan ada 2 jenis yang menaikkan dan yang menjatuhkan.

Ada ssetengah org pkir pompuan nie pemangkin semangat utk teruskan hidup or kerjaya sampai berjaya. Tul ke? Tp ada lak org kata pompuan nie wt hidup menderita la, wat kte leh hilang semangat utk hidup la,n sush nk tumpukan pada kerjaya. Tp lelaki pun same je.. Bg aku manusia ni ada yg bercinta sbb mmg dia hargai seseorg itu dan dah plan untuk setia n hdup bhgia selame2nye. Itu yg baik tp yg buruknya ada makhluk allah nie yg di gelar brcinta tp hanya brcinta semata2 utk kepuasan dri je.

Ada yg suka tukar2 pasangan ikut suka ati n memainkn perasaan org lain. Nie yg buruknye , sampai dah mencecah tahap putus asa n hilang arah tuju hidup sampai ada yg nk bunuh dri nie..Ha….bahaya nie. Ada yg utuk kepuasan diri nie membuatkn peningkatan pembuangan anak di tepi2 longkang sb mgandung ank luar nikah yg memudaratkn diri dan keluarga..astagfiruallahalazim..ish2..so sng cete kate org tue2 x yah berpasangan smpi hbs belajar bru brcinta.

Senang n x de mslh,belajar pun dgn ati yg riang..bg yg dilema 2 berhati2 lah. Bagi aku love is something that make you driven forward, but to much will drunk you and crashed you to death. Selamat bercinta.. hehehehehe.

2 comments: