Friday 30 January 2009

HANTU? WUJUD KE TIDAK?




Hantu merupakan benda yang kita takot dari kecik betul x? tapi wujud ke? Aku buat cerita tentang nie kerana aku ada kawan yang tidur kat bawah yang terlalu takot akan munculnya entity yang di maksudkan itu. Kenapa orang tkot sangat benda yang mereka x boleh nampak. Hantu takot gler.. tuhan x pulakj… tol x?? kenapa,. Nie semua sikologi yang kita hadapi dari kecik. Mak bapak selalu kata bahaya, kang momok datang amik n macam2 lagi la.

Cube kita pikirkan sejenak betul ke kita kena kacau ngan antu. Aku ada pendapat yang berbeza, mereka yang terlalu takot n percaya akan hantu selalunya cenderung untuk pikirkan bunyi2 yang pelik datang dari hantu. Kawan aku nie punya la takot tido bawah sorang2 sampai bukak lampu. Kenape ek.. sebab tiap kali bunyi atau ada ape2 la otak die terangsang tuk pkirkan benda yang belaku tu adalah daripada hantu atau entity. Tapi aku xpernah kena gangu walaupun aku tido sorang2 kat rumah.

Kenapa? Sebab tiap kali pintu belakang rumah aku berketuk aku akan piker kucing atau angin yang tiup. Kalo ada hentakan ke ape ke aku kata angin atau bile benda jatuh aku kata gravity. Bezanya aku ngan kawan au nie ialah otak aku lebih kepada logic daripada supersticious. Dalam kata len piker positif n negative la tol x? nape nak takot ngan benda yang xleh cederakan kite. Semua benda menumpang kat dunia nie, disebabkan kite x nampak tu sebab kite takot, so ape2 pon xpayah la takot. Sekarang nie sebab kite terlalu takot sangat ngan entity nie banyak dah cite pasal antu nie keluar.

Tgk cite jangan pandang belakang, juta2 beb… tapi bagus jgk. Kalo selalu tengok dah x takot mcam member aku kat rumah si Naswan, keluar darah2 pon relax je makan nasik ngan ikan masin. Hehehehe. Disebabkan terlalu ramai yg obsess nak tau pasal antu. Org leh yang kaya raya. Udah-udah la ea.. Bak kata member aku.. RELAXX UDAHHHH.

No comments:

Post a Comment