Friday 30 January 2009

KENAPA NAK TUKAR KAMPUS?




Ini adalah kes klasik.. ada banyak sebab nak tukar kampus bile seseorang tu betol2 nk tukar kampus. Kos la, jauh dari rumah la, mak sakit la, nak jaga nenek la. Padahal mereka2 nie hanya nak keseronkan yang uitm Segamat xd. Tapi yang pasti kelas aku m1 dari part 1 sampai sekarang dah part 4 ade je yang belah. Masa part 1 ramai dismis n ada sorang pindah. Part 2 pindah ada berhenti ada. Part 3 pindah. Part 4pindah n dismis. Jadi senang kata 1 sem ade je yang pindah kampus.

Tapi nape? Agaknya x tahan dengan org2 yang ada kat kampus kot atau x leh perform kat uitm Johor. Aku heran sangat kenapa boleh jadi macam tu. Tapi yang pasti kelas aku macam ada patern. Siap aku boleh ramal org2 yang nak pindah kampus nie. Macam ada badi plak. Tapi yang pasti bukan aku yang pindah.. bagi aku kite nie patot berjasa dengan kampus yang berikan kita peluang nie. Kalo x kerana uitm Johor kite x tentu dapat masuk universiti tau. Tapi budak2 nie mana ada piker benda2 macam tu . Nak senang diri sendiri je.

Tapi itu adalah pilihan die orng. Taux nape aku nie betol2 x suke ngan orang yang tukar kampus nie, aku tau org tu larik dari keadaan yang berlaku. Kata nak berdikarukan nie la masanya kalo nak belajar berdikari tol x? kat Segamat je kita belajar tanpa hiburan. Ingat time ko keje ko boleh berhibur je…len la kalo org tu betol2 jenis yang nak berhibur. Tapi tu semua terpulang pada masing2 tol x? Yela kita x tau ape yang orang hadapi dan sape la aku nie nak kritik orang tul x? Tapi nie blog aku kan… Suke ati aku la. Pada sape2 yang terasa.. Mintak ampun n maaf ea.. Hohohoh..

1 comment:

  1. kalau xtahu.jgn ssedap mlot je ckp.pindah kampus xbmkna "lari dr mslh".klu dianggap lari.hijrah Rasul dianggap lari jgk ke?pk cmni lah.klu da thu tmpt kte duduk tu tmpt xelok n blh binasakn diri kte.xkn kte nk bia je?nk mati mcm tu je?xlogik kn?mst la kte hijrah ke tmpt yg lebih baik.ape daaaa....

    ReplyDelete